Αναζήτηση Κλινικών

Αναζήτηση για:
Πόλη
Επιλογή Τμήματος

Εξωτερικά Ιατρεία

Πόλη
Επιλογή Τμήματος
Ημέρα εφημερίας

Συνδεδεμένοι χρήστες

Έχουμε 19 επισκέπτες συνδεδεμένους



UEHP News OCTOBER 2013


EUPOPEAN ECONOMY
The Second Economic Adjustment Programme for Greece- Fourth Review – April 2014


EUPOPEAN ECONOMY
The Second Economic Adjustment Programme for Greece- Second Review – May 2013


Health Professional Mobility in a Changing Europe
New dynamics, mobile individuals and diverse responses

Παρουσίαση

Η Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών είναι το δευτεροβάθμιο σωματείο-Ομοσπονδία που εκπροσωπεί την συντριπτική πλειοψηφία των Ιδιωτικών Κλινικών που λειτουργούν στην χώρα.

Σκοποί της Ένωσης είναι:

α) Η μελέτη, διαφύλαξη και προαγωγή των επιστημονικών επιδιώξεων και των ηθικών, κοινωνικών, οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των ιδιωτικών κλινικών.

β) Η συνεργασία με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, με σκοπό την ανύψωση της παρεχομένης στάθμης νοσηλείας προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

γ) Η καλλιέργεια του πνεύματος συνεργασίας, συναδελφικότητας και αλληλεγγύης μεταξύ των Ενώσεων μελών της Ομοσπονδίας.

δ) Η ανύψωση και ενίσχυση της πνευματικής και κοινωνικής στάθμης των μελών των Ενώσεων, που συμμετέχουν στην Ομοσπονδία, συμπεριλαμβανομένης ενδεικτικά και της οργάνωσης διαλέξεων, μορφωτικών ή άλλων κοινωνικών εκδηλώσεων (ανακοινώσεις επιστημονικές, δημοσιεύσεις κ.λπ.).

ε) Η προστασία και προαγωγή των επαγγελματικών, κοινωνικών και οικονομικών συμφερόντων των ιδιωτικών κλινικών της χώρας στα πλαίσια της εξυπηρέτησης του κοινωνικού συνόλου, η επιδίωξη εξεύρεσης και εφαρμογής μεθόδων οικονομικότερης λειτουργίας αυτών με την με κάθε νόμιμο τρόπο μείωση των κάθε είδους δαπανών τους, η ενθάρρυνση της ίδρυσης και της συμμετοχής των μελών της σε προμηθευτικούς, παραγωγικούς, καταναλωτικούς Συνεταιρισμούς, η ίδρυση και λειτουργία σχολών εκπαίδευσης και κατάρτισης προσωπικού κλινικών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

στ) Η εκπροσώπηση των Πρωτοβάθμιων Επαγγελματικών Οργανώσεων (Ενώσεων) – μελών της για την υπογραφή, ύστερα από διαπραγμάτευση, πάσης φύσεως συλλογικών συμβάσεων, που υπάγονται στην αρμοδιότητά της, νοσοκομειακής περίθαλψης, διενέργειας διαγνωστικών εξετάσεων και κάθε μορφής παροχής υπηρεσιών υγείας με κάθε ασφαλιστικό ταμείο και φορέα κοινωνικής ασφάλισης.

Οι Ιδιωτικές Κλινικές:

Προσφέρουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Περίθαλψης

Επενδύουμε διαρκώς σε νέο Ιατροτεχνολογικο εξοπλισμό για να προσφέρουμε νέες Διαγνωστικές και Θεραπευτικές μεθόδους στην αντιμετώπιση των ασθενειών

Ισχυρή παρουσία και συμμετοχή στο Ελληνικό Σύστημα Υγείας με 15.000 κλίνες νοσηλείας και απασχόληση 20.000 εργαζομένων

Κτίζουμε το αύριο, οραματιζόμενοι ένα σύγχρονο σύστημα υγείας, υψηλής αποδοτικότητας, άμεσης ανταπόκρισης, ελεύθερης πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες


Τελευταία νέα

Η Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών είναι το δευτεροβάθμιο σωματείο-Ομοσπονδία που εκπροσωπεί την συντριπτική πλειοψηφία των Ιδιωτικών Κλινικών που λειτουργούν στην χώρα.


ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ Π.Φ.Υ.

22/7/2017

Συζητειται την ερχομενη ΤΡΙΤΗ στην αρμοδια Επιτροπη της Βουλης το νομοσχεδιο για την Π.Φ.Υ στο οποιο περιλαμβανονται αρθρα που αφορουν τις Ιδιωτικες Κλινικες.

Το σχεδιο νομου σταλθηκε ηδη στα μελη μας και αναμενουμε ΑΜΕΣΑ τις παρατηρησεις - προτασεις τους ωστε να παρουσιασουμε τις αποψεις μας τεκμηριωμενα και ολοκληρωμενα.

Αναμενοντας ΑΜΕΣΑ τα email σας.

 

Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για τις ιδιωτικές κλινικές – Ομάδα εργασίας στο υπουργείο Υγείας

iatronet.gr
Γράφει: Καραγιώργος Δημήτρης

Σε αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των ιδιωτικών κλινικών προχωρεί το υπουργείο Υγείας.

Με απόφαση του γενικού γραμματέα Γιώργου Γιαννόπουλου, συγκροτήθηκε εξαμελής ομάδα υπηρεσιακών παραγόντων, η οποία θα εισηγηθεί τις παρεμβάσεις στην πολιτική ηγεσία. Επικεφαλής της ομάδας είναι η υπάλληλος της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Μονάδων Υγείας του υπουργείου Λαμπρινή πολίτη, ενώ στην ομάδα μετέχει και ο ορθοπεδικός Ανδρέας Στεφόπουλος, ως εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ).

Οι παρεμβάσεις έρχονται σε μία εποχή κατά την οποία οι ιδιωτικές κλινικές έχουν υποστεί σημαντικές απώλειες εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών (ΠΕΙΚ), τα τελευταία έξι χρόνος έχουν κλείσει σε ολόκληρη τη χώρα περίπου 40 θεραπευτήρια, από τις 190 μικρές και μεσαίες κλινικές. Οι ιδιοκτήτες των κλινικών καταγγέλλουν πως το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη κίνησης, αλλά τα πολύ χαμηλά ποσά με τα οποία αποζημιώνει ο ΕΟΠΥΥ τις νοσηλείες των ασφαλισμένων του και οι λοιπές επιβαρύνσεις (clawback). Η εκτίμηση είναι πως κάθε κλινική σηκώνει ένα τεράστιο βάρος, με αποτέλεσμα το 60% των υπηρεσιών να παρέχει τελικά δωρεάν.

Κόστος Οι μελέτες δείχνουν πως οι υψηλές προδιαγραφές γύρω από κτιριακές υποδομές, τεχνολογικό εξοπλισμό και τη σύνθεση προσωπικού των κλινικών, όπως διατυπώνονται στο Προεδρικό Διάταγμα 517/91, προκαλούν υψηλό κόστος ιδιαίτερα για τις κλινικές μικρής δυναμικότητας.

Πρόσφατη ανάλυση της ICAP δείχνει πως η συνολική αγορά των ιδιωτικών υπηρεσιών Υγείας (βάσει αξίας) παρουσίασε μείωση της τάξης του 2% το 2016 σε σχέση με το 2015. Κατά κατηγορία, μείωση της τάξης του 3% εμφανίζουν τα συνολικά έσοδα των διαγνωστικών κέντρων και κέντρων αιμοκάθαρσης. Η αγορά των μαιευτικών - γυναικολογικών κλινικών εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 2,5% περίπου, ενώ η αγορά των κλινικών (γενικές, ειδικές) μειώθηκε με ποσοστό περίπου 2,5%. Απώλειες Απώλειες καταγράφονται και για την υποκατηγορία των νευροψυχιατρικών κλινικών, το μέγεθος αγοράς των οποίων μειώθηκε κατά 8% περίπου την περίοδο 2016/15. Οι κλινικές αποσπούν το μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο της αγοράς των ιδιωτικών υπηρεσιών Υγείας, το οποίο εκτιμάται στο 60% περίπου για το 2016. Οι μαιευτικές κλινικές συγκεντρώνουν περίπου το 16% των συνολικών εσόδων, ενώ το υπόλοιπο 24% μοιράζονται τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα – κέντρα αιμοκάθαρσης. Οι γενικές κλινικές αντιπροσωπεύουν μερίδιο της τάξης του 80%, οι νευροψυχιατρικές κλινικές μερίδιο 7%, οι κλινικές αποκατάστασης μερίδιο 8% και το υπόλοιπο μοιράζονται οι ειδικές, μικτές και άλλες κατηγορίες κλινικών.

 

Νεο CLAW BACK

23/6/2017
Νεο σημείωμα CLAW BACK για το Β' εξαμηνο του 2016 αναρτηθηκε στο e-dapy του κάθε παροχου

 

Συναντηση με τον προεδρο του ΕΟΠΥΥ

17-6-2017
Πολυωρη συναντηση με τον Προεδρο του ΕΟΠΥΥ ειχαν τα ΔΣ της ΠΕΙΚ και του ΣΙΚΕ την Πεμπτη 15-6-2017 κατοπιν αιτηματος του Προεδρου της ΠΕΙΚ.

Συζητηθηκαν:

1. Ο προυπολογισμος του 2017, η κατανομη ανα κωδικο, ποιες θα ειναι οι ειδικες επεμβασεις, ποιος ο τροπος νοσηλειας σε ΜΕΘ και ποιο το νοσηλιο, η μη καταργηση της εκπτωσης 2,5% στις Διαγνωστικες εξετασεις σε εξωτερικους ασθενεις των Κλινικων, η αναντιστοιχια της κατανομης πορων μεταξυ ΜΧΑ και ΜΤΝ που θα σημανει διαφορετικο ποσοστο CLAW BACK μεταξυ των 2 κατηγοριων παρόχων κατα 10 περιπου ποσοστιες μοναδες (εμεις ζητησαμε την ενοποιηση και παλι, οπως μεχρι σημερα των κωδικων), τον τροπο νοσηλειας και υποβολης δαπανων των Ευρωπαιων πολιτων και τον χρονο πληρωμης μας καθως και την μειωση του προυπολογισμου για δαπανες παρόχων απο 1525 εκ. το 2017 σε 1462 εκ. το 2018 και 1402 εκατ. το 2019, που θα σημανει αναλογικα την μειωση ολων των κωδικων.

2. Συζητηθηκε το καταλογιστικο σημειωμα για το Claw back 2014 Που ειχαμε επισημανει λαθος δεικτες αλγοριθμων βασει των στοιχειων της ΕΛΣΤΑΤ που προσκομισαμε και οπως μας ενημερωσε ο Προεδρος οι Κλινικες ΝΑ ΜΗΝ εκδωσουν Πιστωτικο Σημειωμα διοτι θα εκδοθει ΝΕΑ ΟΡΘΗ ΕΠΝΑΛΗΨΗ και ισως υπαρξει νεα Υπουργικη αποφαση.

3. Μας δοθηκε το manual οδηγιων ελεγχου και περικοπων των δαπανων για μελετη και προτασεις μας που θα κατατεθουν εντος της εβδομαδος.

4. Μας δοθηκε το εγγραφο της ΑΑΔΕ Ανεξαρτητης Αρχης Δημοσιων Εσοδων προς τον ΕΟΠΥΥ, σε συνεχεια της συναντησης μας προ δεκαπενθημερου, σχετικα με τον τροπο εκδοσης των πιστωτικων τιμολογιων για τις περικοπες των Ελεγκτικων εταιριων το 2013 καθως και την διαφορα απο τον νεο καταλογισμο Claw Back 2013. Το εγγραφο σε pdf σας αποστελλουμε με email.

5. Συζητηθηκε η εφαρμογη κλιμακουμενου rebate για το οποιο εχουμε υποβαλλει προτασεις απο τον Ιανουαριο 2017.

6. Αναφορικα με τα ληξιπροθεσμα εως 31-12-2011, οσα δεν πληρωθουν μεχρι 15/7/2017, αναλαμβανει ο ΕΦΚΑ την αποπληρωμη τους, εαν βεβαιως δεν εχουν παραγραφει και εαν φυσικα διαθετει προσωπικο και ανευρει τα τσουβαλια με τις υποβολες.

7. Για τον συμψηφισμο του 10% του ΕΟΠΥΥ με τα rebate and Clawback θα γινει αμεσα, εντος του Αυγουστου, εκκαθαριση και οποιος οφειλει θα του σταλει επιστολη με την οποια θα καλειται να επιστρεψει την διαφορα σε καποιες λιγες μηνιαιαες δοσεις.

8. Αναφορικα με τις ενστασεις ο Προεδρος δεν διεκρινε καθυστερηση στην εξεταση και πληρωμη τους και εξεφρασε την απορια γιατι υποβαλλουμε τοσες ενστασεις.....

9. Το πρωτο τριμηνο του 2017 το Claw back των ΜΤΝ ανερχεται σε 18% και των ΜΧΑ σε 11%. Σε αυτα τα ποσοστα θα πρεπει να προστεθει και το 5% του Rebate επι του τιμολογιου.

 

ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ 8-6-2017

https://youtu.be/7-npM4K4oVY?t=13

ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ Πεμπτη 8 Ιουνιου 2017, απο το 33.30 εως και το τελος

 

Η διαδικασία οικονομικής συνεργασίας της ΕΕ υπογραμμίζει την ανάγκη για αποτελεσματικά και προσβάσιμ

Στις 17 Μαΐου 2017, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τις προτάσεις της για τις συστάσεις του Συμβουλίου προς τα κράτη μέλη σχετικά με τα εθνικά τους προγράμματα μεταρρυθμίσεων και τα προγράμματα σταθερότητας ή σύγκλισης για το 2017.

Αυτές οι ειδικές ανά χώρα συστάσεις, μεταξύ άλλων στον τομέα της υγείας, παρέχονται κάθε χρόνο στο πλαίσιο του κύκλου συντονισμού της οικονομικής πολιτικής στην ΕΕ, του λεγόμενου «Ευρωπαϊκού Εξαμήνου». Από την έναρξη της διαδικασίας του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου, έχει διαπιστωθεί σε αρκετές χώρες η ανάγκη μεταρρύθμισης των συστημάτων υγείας. Φέτος, αρκετά κράτη μέλη έλαβαν συστάσεις για να μεταρρυθμίσουν τα συστήματα υγείας τους ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις προτεραιότητες που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι προτεραιότητες δράσης όσον αφορά τα συστήματα υγείας σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο καθορίζονται σε ετήσια βάση από τις ετήσιες επισκοπήσεις της ανάπτυξης. Οι προτεραιότητες αυτές αποτέλεσαν τη βάση μεταγενέστερων συστάσεων για μεταρρυθμίσεις των συστημάτων υγείας, στις οποίες δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στο πλαίσιο της διαδικασίας οικονομικής διακυβέρνησης. Συγκεκριμένα, δόθηκε έμφαση στη δημοσιονομική εξυγίανση κατά τα πρώτα στάδια και στην προοδευτική εφαρμογή μιας πιο ισορροπημένης προσέγγισης μεταξύ των δημοσιονομικών, κοινωνικών και υγειονομικών παραγόντων. Ο Arūnas Vinčiūnas, επικεφαλής του γραφείου του Επιτρόπου Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων, δίνει περισσότερες εξηγήσεις.

Γιατί οι «ειδικές ανά χώρες συστάσεις για την υγεία» είναι σημαντικές για τη μελλοντική καλή υγεία των πολιτών της ΕΕ;

Περισσότερα...

 

Πλήρης κατάρρευση ή διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και συμμετοχή σε μια αναπτυξιακή πορεία της χώρας;

NAFTEMPORIKI.GR  Υγεια + Φαρμακο ΑΦΙΕΡΩΜΑ
Πέμπτη, 13 Ιουλίου 2017 15:22

«Στην Ελλάδα των μνημονίων του 2017 οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στο Εθνικό Σύστημα Υγείας αποτελούν μονόδρομο. Όμως οι οικονομικές δυνατότητες, ως ποσοστό  επί του ΑΕΠ, το οποίο συνεχώς συρρικνώνεται, είναι περιορισμένες. Γι’ αυτό θα πρέπει να γίνουμε ρεαλιστές, μακριά από ιδεοληψίες και  να σχεδιάσουμε τις αλλαγές  με το μικρότερο δυνατό κόστος αλλά με αποδοτικότητα, αποτελεσματικότητα και με ποιότητα».

Του Γρηγόρη Σαραφιανού,
προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιωτικών Κλινικών ΠΕΙΚ και μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων UHEP.

Όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της συνεχούς αύξησης των δαπανών για την υγεία ως συνέπεια της αύξησης του προσδόκιμου ζωής, της γήρανσης του πληθυσμού και της υπογεννητικότητας, της αντιμετώπισης ασθενειών με νέες θεραπείες υψηλού κόστους και νέες διαγνωστικές μεθόδους που απαιτούν συνεχή ανανέωση του ιατρικού εξοπλισμού λόγω της ταχύτατα εξελισσόμενης ιατρικής τεχνολογίας που απαιτούν υψηλές δαπάνες για επενδύσεις.

Ταυτόχρονα, οι απαιτήσεις του πληθυσμού για ελεύθερη πρόσβαση σε νέες διαγνωστικές μεθόδους, σε νέες θεραπείες, σε ελεύθερη επιλογή ιατρού και θεραπευτηρίου και συγχρόνως τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ασφαλιστικοί φορείς της ΕΕ δημιουργούν ένα παζλ που οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καλούνται να επιλύσουν.

Στον τομέα της υγείας, οι πολιτικές πρέπει να εξασφαλίζουν την καθολική πρόσβαση σε ποιοτική υγειονομική περίθαλψη, σε αποτελεσματικές και αποδοτικές, ως προς το κόστος, υπηρεσίες υγείας και να ενισχύουν τα δίκτυα κοινωνικής ασφάλισης μέσω μέτρων πρόληψης, θεραπείας και αποκατάστασης.

Σε αρκετές χώρες έχει διαπιστωθεί η ανάγκη μεταρρύθμισης των συστημάτων υγείας και μόνο φέτος αρκετά κράτη - μέλη έλαβαν συστάσεις για δραστικές μεταρρυθμίσεις ώστε τα συστήματά τους να ανταποκρίνονται καλύτερα στις προτεραιότητες που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Βέβαια τα συστήματα υγείας είναι πολύπλοκα και η καλή λειτουργία τους έχει καθοριστική σημασία για την καλή υγεία των πολιτών της Ε.Ε. Λαμβάνοντας υπόψη τις μεταβαλλόμενες συνθήκες, τα κράτη-μέλη πρέπει να μεριμνούν ώστε τα συστήματα υγείας να μπορούν να προσαρμόζονται αποτελεσματικά στις ανάγκες των πολιτών, καθώς και να εντοπίζουν και να εφαρμόζουν καινοτόμες λύσεις για την αντιμετώπιση σημαντικών μελλοντικών προκλήσεων, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της υγείας του πληθυσμού τους.

Στην Ελλάδα των μνημονίων του 2017 οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στο Εθνικό Σύστημα Υγείας αποτελούν μονόδρομο. Όμως οι οικονομικές δυνατότητες, ως ποσοστό επί του ΑΕΠ, το οποίο συνεχώς συρρικνώνεται, είναι περιορισμένες. Γι’ αυτό θα πρέπει να γίνουμε ρεαλιστές, μακριά από ιδεοληψίες και να σχεδιάσουμε τις αλλαγές με το μικρότερο δυνατό κόστος αλλά με αποδοτικότητα, αποτελεσματικότητα και με ποιότητα.

Οι αλλαγές θα πρέπει να στηριχτούν και στους δυο πυλώνες του συστήματος υγείας, τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, χωρίς να ανταγωνισμό, αλλά με συνεργασίες που θα αποφέρουν συνέργειες και οικονομίες κλίμακος.

Χωρίς Δημόσιο Πρωτοβάθμιο Σύστημα Υγείας είναι ουτοπία, ανεδαφικό και χωρίς πιθανότητες επιτυχίας να σχεδιάσουμε ένα νέο δημόσιο σύστημα λαμβάνοντας υπόψη τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της πατρίδας μας και τα κόστη όχι μόνο της δημιουργίας αλλά και της συντήρησης και ανάπτυξής του τη στιγμή που έχουμε ένα ανεπτυγμένο ιδιωτικό δίκτυο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με ιδιωτικά ιατρεία και με διαγνωστικά κέντρα τα οποία θα πρέπει να εντάξουμε στο σύστημα και να εκμεταλλευτούμε τις ποιοτικές, αποτελεσματικές και άμεσες υπηρεσίες που προσφέρουν, καλύπτοντας η κοινωνική ασφάλιση το κόστος, που σε κάθε περίπτωση είναι κατά πολύ μικρότερο από την δημιουργία ενός νέου δημόσιου συστήματος ΠΦΥ.

Πρέπει να συνδέσουμε  την έρευνα και την καινοτομία με την επιχειρηματικότητα, να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα  και την παραγωγικότητα, με στόχο τη μετάβαση στην ποιοτική καινοτόμο επιχειρηματικότητα. Εμείς θα πούμε όχι λόγω ιδεοληψιών ή θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε το ανέφικτο κατασπαταλώντας πολύτιμους δημόσιους πόρους και καταστρέφοντας  τον ιδιωτικό τομέα;

Όσο για τη θέσπιση του οικογενειακού ιατρού, που όλες οι μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις επαγγέλλονταν, ας αναρωτηθούμε για τις αιτίες της κατάρρευσης των συστημάτων υγείας των ανεπτυγμένων βόρειων ευρωπαϊκών χωρών, με πρώτο αυτό του Ηνωμένου Βασιλείου.

Στη δευτεροβάθμια περίθαλψη η κατάσταση θυμίζει χώρα με χαρακτηριστικά αναδυόμενης αγοράς.

Όλοι μας έχουμε διαπιστώσει ιδίοις όμμασι την κατάσταση που επικρατεί και συνεχώς χειροτερεύει. Ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό λόγω συνταξιοδότησης αλλά και λόγω μετανάστευσης στο εξωτερικό, Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών με λίστας αναμονής 6-7 ωρών που μπορούν να αποβούν μοιραίες για ανθρώπινες ζωές, έλλειψη στοιχειώδους αναλώσιμου υγειονομικού υλικού, έλλειψη κλινοσκεπασμάτων, ιματισμού και ειδών ατομικής φροντίδας που θυμίζουν εικόνες νοσοκομείων σε εμπόλεμες περιοχές.

Υπερβολές; Όχι. Απλά μια σκληρή πραγματικότητα. Νοσηλευτές ανά 50 ασθενείς, νοσηλεία που πραγματοποιείται όταν και εάν προλάβουν οι νοσηλευτές και εάν φυσικά υπάρχουν τα φάρμακα, τραυματιοφορείς είδος προς εξαφάνιση, κουδούνια κλήσης νοσηλευτών ανύπαρκτα ή όταν υπάρχουν με ανταπόκριση μετά από πολύωρη αναμονή, που μπορεί να είναι κρίσιμη και τέλος λίστα χειρουργείων μετά από πολλούς μήνες και φυσικά εάν υπάρχουν υλικά επεμβάσεων. Βέβαια με γνωριμίες μπορεί κάπως να μειωθεί και να χειρουργηθείς νωρίτερα, εάν βέβαια επιζήσεις έως τότε.

Στην αντίπερα όχθη, ο ιδιωτικός τομέας δευτεροβάθμιας περίθαλψης, ιδιωτικές κλινικές, διώκεται με ληστρικά μέτρα υποχρεωτικών διά νόμου και μάλιστα αναδρομικής ισχύος, εκπτώσεων σε ύψη που εξαντλούν κάθε ρευστότητα και οδηγούν τη λειτουργία τους σε οριακές συνθήκες, οδηγώντας τους ασθενείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, διότι ο ΕΟΠΥΥ αφενός με τα Claw Back και Rebate σε επίπεδα εξωπραγματικά, παράλογα, της τάξης του 50%-75% και αφετέρου με αυθαίρετες, παράνομες και αδιανόητες ιατρικά ΟΛΙΚΕΣ περικοπές νοσηλειών, κατά τον ιατρικό έλεγχο, μετά από 6-7 μήνες, από την οθόνη ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή από ελεγκτές είτε άλλων επιστημών υγείας (οδοντίατροι, φαρμακοποιοί), είτε από ιατρούς ειδικοτήτων με περιορισμένο επιστημονικό γνωστικό αντικείμενο και όχι των βασικών ειδικοτήτων, οδηγούν τις κλινικές σε απόγνωση και σε πιθανή μαζική αναστολή λειτουργίας τους επομένους μήνες.

Και όμως οι ιδιωτικές κλινικές δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά αλλά συνεργατικά με τα δημόσια νοσοκομεία.
Υπηρεσίες που προσφέρουν τα δημόσια νοσοκομεία στοιχίζουν στον φτωχοποιημενο Έλληνα φορολογούμενο πολίτη πολλαπλάσια από τον ιδιωτικό τομέα.

Και όμως κάποιες υπηρεσίες θα μπορούσαν να παραχωρηθούν στον ιδιωτικό τομέα. Γιατί όχι και το management ολόκληρων δημόσιων νοσοκομειακών μονάδων, περιορίζοντας τα κόστη υγειονομικής περίθαλψης που αναλαμβάνει να καλύψει ο ΕΟΠΥΥ και σε προέκταση ο κρατικός προϋπολογισμός με τις συνεχείς παράνομες κρατικές ενισχύσεις.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με δημόσια νοσοκομεία δυσανάλογα σε αριθμό με τον πληθυσμό της και με χαμηλές πληρότητες αλλά και με πολλές κλινικές της ίδιας ειδικότητας που δημιουργήθηκαν επί όλων των κυβερνήσεων για την εξυπηρέτηση κομματικών υποχρεώσεων.

Ένα νοσοκομείο σε κάθε πρωτεύουσα νομού, ενίσχυση του στόλου του ΕΚΑΒ και των ελικοπτέρων του, άμεση αερομεταφορά από κάθε απομακρυσμένο νησί στο κοντινότερο εξοπλισμένο Γενικό Νοσοκομείο, καμία απόλυση προσωπικού αλλά αντίθετα κάλυψη των κενών με τη μετακίνησή τους σε άλλα νοσοκομεία της ίδιας περιφέρειας και ταυτόχρονα παραχώρηση του management συνολικά Δημόσιων Νοσοκομείων ή μεμονωμένων υπηρεσιών σε ιδιώτες είναι μια πρόταση που μπορεί να αποτελέσει τη βάση για ένα νέο στρατηγικό σχεδιασμό.

Στο δρόμο της οικονομικής ανάπτυξης που υποχρεωτικά πρέπει να ακολουθήσουμε για να βγούμε από τα μνημόνια, ο τομέας της υγείας μπορεί να πρωταγωνιστήσει, όπως άλλωστε συνέβη και την δεκαετία 2000-2010.

Στην Ευρώπη οι ιδιωτικές κλινικές προσαρμόζονται στην πρόοδο της ιατρικής επιστήμης και της ιατρικής τεχνολογίας και ενσωματώνουν στη λειτουργία τους την επανάσταση της πληροφορικής, εξελισσόμενες σε smart κλινικές - νοσοκομεία. Αυτό σημαίνει επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας, υψηλή ποιότητα υπηρεσιών για τον ασθενή, αποδοτικότητα, αποτελεσματικότητα, άμεση επιστροφή στην εργασία και στην καθημερινή δραστηριότητα.

Πρέπει να συνδέσουμε την έρευνα και την καινοτομία με την επιχειρηματικότητα, να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητα, με στόχο τη μετάβαση στην ποιοτική καινοτόμο επιχειρηματικότητα.

Εμείς θα πούμε όχι λόγω ιδεοληψιών ή θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε το ανέφικτο κατασπαταλώντας πολύτιμους δημόσιους πόρους και καταστρέφοντας τον ιδιωτικό τομέα;

Ας κάτσουμε σε ένα τραπέζι, όλοι μαζί, υπουργείο και πάροχοι, καλόπιστα, να χαράξουμε ένα εφαρμόσιμο νέο σύστημα υγείας που θα τεθεί άμεσα σε λειτουργία.

Η αναγκαία μεταρρύθμιση του Ελληνικού Συστήματος Υγείας δεν μπορεί να περιμένει


 

Εγχειριδιο οδηγιων ελεγχου υποβολων

23-6-2017
Τις παρατηρήσεις της επι του Εγχειριδιου Οδηγιων Ελεγχου υποβολων των Κλινικων απεστειλε σημερα η ΠΕΙΚ προς τον Προεδρο του ΕΟΠΥΥ. Θα ακολουθησει διαβουλευση με σκοπο την οριστικοποιηση του και την ενημερωση ολων των συναδελφων.

 

Παράταση προθεσμιών εγγραφής και υποβολής εκθέσεων στο Μητρώο Αποβλήτων

Παρατείνεται έως τις 20.7.2017 η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των Εκθέσεων Αποβλήτων, ειδικά για τα έτη 2015 και 2016, μετά τη μεγάλη ανταπόκριση επιχειρήσεων και οργανισμών στην εγγραφή και καταχώρηση στοιχείων στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων (ΗΜΑ) και τα σχετικά αιτήματα.

Συνδεθείτε για περισσότερα...

 

Νεο Δελτιο Φαρμακων

9-6-2017
Αναρτηθηκε πριν λιγο το νεο Δελτιο Τιμων Φαρμακων που περιλαμβανει νεες τιμες 8450 κωδικων φαρμακων με εθελουσιες μειωσεις σε 260 σκευασματα.
Για τις Ιδιωτικες Κλινικες το νεο Δελτιο ισχυει απο την ΤΡΙΤΗ 13 Ιουνιου, για τι; Φαρμακαποθηκες απο τις 30/6 και για τα Φαρμακεια απο 26/7/2017.

 

Η απόφαση για τις ασφαλιστικές εισφορές ελεύθερων επαγγελματιών και αυτοπασχολούμενων

Δημοσιεύθηκε χθες στο ΦΕΚ Υπουργική Απόφαση για τη νέα βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών των ελευθέρων επαγγελματιών και των αυταπασχολούμενων. Συγκεκριμένα η Απόφαση αυτή που υπογράφτηκε από τον Υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης, Αναστάσιο Πετρόπουλο προβλέπει :

Συνδεθείτε για περισσότερα...

 

Αναπτυξιακή ώθηση με συμπράξεις ιδιωτικού - δημόσιου τομέα υγείας

Συνέδριο «Ν»: Η μείωση της κρατικής δαπάνης δημιουργεί πρωτόγνωρες συνθήκες, αλλά και προοπτικές νέων δραστηριοτήτων μέσω ΣΔΙΤ

Πέμπτη, 01 Ιουνίου 2017 14:43

Από την έντυπη έκδοση

 

Η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα υγείας και οι προοπτικές από την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης του πρώτου πάνελ, της ενότητας «Ανάπτυξη μέσω της ιδιωτικής υγείας» του 1ου Συνεδρίου της «Ναυτεμπορικής» για τον κλάδο της υγείας. Προλογίζοντας το πάνελ, ο συντονιστής Αθανάσιος Βοζίκης, επίκουρος καθηγητής, διευθυντής του Εργαστηρίου Οικονομικών & Διοίκησης της Υγείας, στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι το θέμα «ακούγεται μάλλον αιρετικό, για να μην πω εχθρικό, όχι μόνο στον τομέα της υγείας, αλλά γενικότερα στον τομέα της επιχειρηματικότητας».

Γιώργος Ι. Στάθης, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Management Υπηρεσιών Υγείας (ΕΕΜΥΥ):
«Δεν υπάρχει δωρεάν υγεία»

Η υγεία είναι μία παραγωγική διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας έχουμε εισροές και κόστος και από την άλλη έχουμε εκροές υπηρεσιών των οποίων δεν ελέγχουμε την ποιότητα. Θα πρέπει να κάνουμε κατανοητό λοιπόν πρωτ’ απ’ όλα ότι δεν υπάρχει δωρεάν υγεία. Το δεύτερο είναι η έλλειψη μιας εθνικής συμφωνίας σχετικά με το ύψος των δαπανών υγείας. Για το ποιο θα είναι το ποσοστό που μπορεί το Δημόσιο να διαθέτει. Μετά να κάνουμε την εσωτερική κατανομή, δηλαδή τόσα θα πάνε στην πρόληψη, τόσα στην πρωτοβάθμια και τόσα στη δευτεροβάθμια υγεία. Είναι αλήθεια ότι σε πολλές χώρες παρατηρείται μία σύμπραξη του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα η οποία μερικές φορές είναι και πολύ προχωρημένη. Στη Γερμανία το 30% των δημόσιων νοσοκομείων έχουν ιδιωτικοποιηθεί, ενώ τέτοιες προεκτάσεις υπάρχουν και στην Πορτογαλία, στην Ισπανία, στην Ιταλία. Εδώ συζητάμε για τη διατήρηση από το Δημόσιο της ιδιοκτησίας των νοσοκομείων και για τις συμπράξεις οι οποίες επιβάλλονται κυρίως από το γεγονός ότι το Δημόσιο δεν έχει πλέον κεφάλαια. Οι Κινέζοι και οι Αμερικανοί που έρχονται να επενδύσουν στην Ελλάδα στον χώρο της υγείας δεν είναι χαζοί, ούτε αποβλέπουν απλώς και μόνο στο να εξαγοράσουν 1-2 ιδιωτικά νοσοκομεία. Έχω την αίσθηση ότι αποβλέπουν μέσω των ιδιωτικών νοσοκομείων την είσοδό τους και στον δημόσιο τομέα».

Γρηγόρης Σαραφιανός, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιωτικών Κλινικών (ΠΕΙΚ), μέλος δ.σ. της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων (UEHP):
«Μετατροπή σε smart hospitals»

«Δυστυχώς οι δαπάνες για την υγεία εντάχθηκαν από το πρώτο κιόλας μνημόνιο στις δεσμεύσεις της δημοσιονομικής προσαρμογής και μειώθηκαν στα 1.248 ευρώ ανά πολίτη από τα 1.908 ευρώ που ήταν το 2009. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχουμε χαρακτηριστικά αναδυόμενης αγοράς παρότι είμαστε μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο ιδιωτικός τομέας της υγείας ακροβατεί μεταξύ της επιβίωσης και της αναστολής λόγω αφενός των ληστρικών μέτρων του rebate και του clawback και αφετέρου της μετακίνησης των ασθενών από τον ιδιωτικό τομέα στο Δημόσιο. Ιδιαίτερα τα τελευταία clawback που μας ήρθαν πριν από λίγες μέρες ξεπερνούν σε ποσοστό το 40% και φτάνουν μέχρι το ποσοστό -και δεν υπερβάλλω- 96%. Πρέπει λοιπόν να προσαρμοστούμε στις νέες πρωτόγνωρες συνθήκες, αλλάζοντας φυσικά το μίγμα των ασθενών, προσελκύοντας τους ξένους ασθενείς -και εδώ θέλει μεγάλη προσπάθεια-, εξασφαλίζοντας τραπεζική ρευστότητα που είναι ένα πολιτικό θέμα που είναι απαραίτητη για την ανανέωση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, προσαρμοζόμενοι στην πρόοδο της ιατρικής, ενσωματώνοντας στη λειτουργία μας νέες θεραπευτικές μεθόδους γιατί η ιατρική εξελίσσεται ταχύτατα. Και φυσικά ενσωματώνοντας την επανάσταση της πληροφορικής μετατρέποντας τις κλινικές μας, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη, σε smart hospitals. Και φυσικά επιδεικνύοντας εξωστρέφεια».

Ο αναπληρωτής γ.γ. του υπουργείου Υγείας Σταμάτης Βαρδαρός, στην τοποθέτησή του κατά την έναρξη του συνεδρίου, επεσήμανε ότι «σε περιόδους ύφεσης, η υστέρηση εσόδων καθιστά αναγκαία την απαίτηση για εθνικό σύστημα υγείας», τονίζοντας ότι στα επόμενα χρόνια και ο ιδιωτικός κλάδος υγείας θα έχει έναν πολύ κρίσιμο

ρόλο στην ανάπτυξη του συστήματος.

Συνδεθείτε για περισσότερα...

 

Σύνδεση



Χρήσιμοι σύνδεσμοι

 

Δημοσιεύσεις