Αναζήτηση Κλινικών

Αναζήτηση για:
Πόλη
Επιλογή Τμήματος

Εξωτερικά Ιατρεία

Πόλη
Επιλογή Τμήματος
Ημέρα εφημερίας

Συνδεδεμένοι χρήστες

Έχουμε 20 επισκέπτες συνδεδεμένους



UEHP News OCTOBER 2013


EUPOPEAN ECONOMY
The Second Economic Adjustment Programme for Greece- Fourth Review – April 2014


EUPOPEAN ECONOMY
The Second Economic Adjustment Programme for Greece- Second Review – May 2013


Health Professional Mobility in a Changing Europe
New dynamics, mobile individuals and diverse responses



Βραβεις Επιχειρηματικης Αριστειας στην Υγεια SALUS INDEX 2018

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΤΗΣ 1-11-2018

Η Ελλάδα εκτός μνημονίων μετα 8,5 χρόνια.

Θα γυρίσει η σελίδα μιας νέας εποχής για τον Ελληνικό λαό;

του Γρηγόρη Σαραφιανου,
Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιωτικών Κλινικών και μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της
UEHP Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων

23/4/2010 Καστελόριζο,

21/8/2018 Ιθάκη.

2 ημερομηνίες καθοριστικές για τον Ελληνικό λαό την τελευταία δεκαετία.

Και τελικά, μετα από 8 ½ χρόνια, βγήκαμε από τα μνημόνια.

Πως θα επουλωθούν οι πληγές του Ελληνικού λαού;

Πως θα λειτουργήσει   προς όφελος των ασθενών  ένα αξιόπιστο, αποδοτικό, άμεσο, ποιοτικό σύστημα υγείας;

Πως θα επανέλθουν οι άξιοι επιστήμονες μας που έφυγαν στο εξωτερικό;

Πως οι επιχειρήσεις υγείας θα τρέξουν να προλάβουν την εξέλιξη της ιατρικής τεχνολογίας;

Πως δεν θα αφελληνισθεί η Ιδιωτική υγεία από ξένα funds;


Χρειαζόμαστε μια επανεκκίνηση της οικονομίας, ένα άλλο μίγμα οικονομικής πολιτικής.

Με φορολογική αφαίμαξη, με υψηλό μη μισθολογικό κόστος, με υπερφορολογηση της εργασίας, με υψηλούς φορολογικούς συντελεστές, με εξωπραγματικές ασφαλιστικές εισφορές, με αδυναμία πρόσβασης στο τραπεζικό σύστημα, χωρίς βιώσιμη ρύθμιση των επιχειρηματικών δανείων, με μια δημόσια διοίκηση τροχοπέδη σε κάθε επιχειρηματική πρωτοβουλία, χωρίς αύξηση της παραγωγικότητας και των εξαγωγών για την Ελληνική επιχείρηση, η επανεκκίνηση  δεν είναι εφικτή.

Η χώρα μας βγαίνει από τα μνημόνια ανταγωνιστικότερη, αλλά φτωχότερη.

Είναι καθοριστικής σημασίας να αποδείξει ότι βγαίνει και σοφότερη.

Με την ικανότητα να μετουσιώσει όλες τις οδυνηρές εμπειρίες σε σύνεση και συνεργασία, ώστε να γίνει πόλος σταθερότητας και ευημερίας στην προβληματική αυτή γωνιά της Ευρώπης. Οι μεγάλες θυσίες των πολιτών και των επιχειρήσεων πρέπει να πιάσουν τόπο, ώστε η Ελλάδα να προχωρήσει μπροστά, αφήνοντας πίσω της για πάντα τις στρεβλώσεις του παρελθόντος.

Θα ήταν κρίμα να ανατραπούν οι προσδοκίες των πολιτών…

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Το σύστημα υγείας στα χρόνια του μνημονίου κατέρρευσε παντελώς.

Νοσοκομεία χωρίς το αναγκαίο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό λόγω μετανάστευσης στο εξωτερικό, λίστες για χειρουργεία πολλών μηνών λόγω αδυναμίας προμήθειας υλικών, είδη προσωπικής υγιεινής για τους νοσηλευόμενους που έφερναν από τα σπίτια τους.

Η δημοσιονομική προσαρμογή των μνημονίων ανάγκασε τις κυβερνήσεις σε δραστικό περιορισμό των δαπανών. Βεβαίως, πριν την κρίση, υπήρξαν καταχρήσεις, διαφθορά, υπερβολές. Όμως, από τη μια όχθη βρεθήκαμε στην απέναντι.

Κατ’ αρχήν, μέσα σε μια νύκτα, το 2014, διέκοψε την λειτουργία του το δημόσιο σύστημα πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Ο Έλληνας ασθενής, σε μεγάλο ποσοστό, επι δεκαετίες, πήγαινε για ιατρική εξέταση και διαγνωστικές εξετάσεις στις κρατικές δομές, στα πολυιατρεια του ΙΚΑ και των άλλων ταμείων, το κόστος των οποίων κάλυπτε εξολοκλήρου το κράτος. Όποιος επέλεγε ιδιώτη ιατρό και διαγνωστικό εργαστήριο κάλυπτε τις δαπάνες με ιδιωτική πληρωμή.

Κλείνοντας οι κρατικές δομές ο ασθενής έπρεπε να επιλέξει όποιο ιδιώτη ιατρό επιθυμούσε και όποιο διαγνωστικό εργαστήριο εμπιστευόταν. Ο κρατικός ασφαλιστικός φορέας κάλυπτε με 20€ την επίσκεψη σε ιδιώτη ιατρό, με μέγιστο αριθμό τις 200 επισκέψεις ανά μήνα.

Εφαρμόστηκε βέβαια για πρώτη φορά η ηλεκτρονική συνταγογραφηση για τις Διαγνωστικές εξετάσεις και την φαρμακευτική αγωγή και το ασφαλιστικό ταμείο ο ΕΟΠΥΥ καλύπτει τις δαπάνες με τιμές του 1991 εφαρμόζοντας όμως και σε αυτές claw back της τάξης του 50%!!! Με τον τρόπο αυτό ο ασθενής καλύπτει σε ικανοποιητικό βαθμό τις ανάγκες του, όμως ο ιδιωτικός τομέας διαρκώς συρρικνώνεται.

Η σημερινή Κυβέρνηση, παρασυρόμενη από ιδεοληψίες, προσπαθεί να επανασυστησει τις κρατικές δομές, τις επονομαζόμενες ΤΟΜΥ, αλλά δεν βρίσκει ανταπόκριση από ιατρούς και νοσηλευτές με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η πλήρης λειτουργία τους. Ο στόχος παραμένει. Η καθιέρωση οικογενειακού ιατρού στον οποίο θα καταφεύγουν οι ασθενείς αντί για τα εξωτερικά ιατρεία των Δημοσίων νοσοκομείων και αυτοί θα παραπέμπουν σε ειδικευμένους ιατρούς, σε κρατικά νοσοκομεία και σε κρατικά διαγνωστικά εργαστήρια. Και αυτή όμως η πολιτική συναντά ισχυρές αντιδράσεις με αποτέλεσμα έως σήμερα να μην έχει εφαρμοστεί.

Η φαρμακευτική δαπάνη από 6 δις ευρώ το 2008 περιορίσθηκε σε 2 δις ευρώ και 6 εκατομμύρια συνταγές ανά μήνα, σε πληθυσμό 10 εκατομ. κατοίκων, με τις μεθόδους της μείωσης των τιμών των φαρμάκων κατά 70% και των κλειστών προϋπολογισμών που όταν ξεπερασθεί εφαρμόζεται η υποχρεωτική έκπτωση claw back που πληρώνει η φαρμακοβιομηχανία.

Τέλος οι 100 ιδιωτικές κλινικές λειτουργούν με κλειστό προϋπολογισμό 255 εκατ. ευρώ το έτος και 50 εκατομ. ευρώ για 35 ψυχιατρικές κλινικές.

Εφαρμόζεται ακόμη, από τις αρχές τους 2016, ο έλεγχος των δαπανών που υποβάλλουμε με μεγάλες όμως περικοπές, με παράλογες αιτιολογίες ως προς την επιλογή του σωστού DRG και μέχρι τέλους του έτους καταβάλλεται προσπάθεια να εφαρμοσθεί ο έλεγχος σε real time χρόνο με ηλεκτρονική διασύνδεση των κλινικών με τον ασφαλιστικό οργανισμό. Η διαφωνία μας για τους ελέγχους έγκειται στο ότι ελέγχοντας ένα δείγμα 5% της υποβληθείσας δαπάνης το αποτέλεσμα της περικοπής πολλαπλασιάζεται επι 20 εφαρμόζοντας τις μεθόδους της στατιστικής και της αναγωγής επι του δείγματος. Έτσι καταλήγουμε σε μια άδικη και υπερβολική οικονομική περικοπή.

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ

Για μια αξιοπρεπή πολιτική για την υγεία θα πρέπει αφενός να επιτρέπεται η ελεύθερη πρόσβαση και η ελεύθερη επιλογή ιατρού και θεραπευτηρίου από τον ασθενή με βάση την εμπιστοσύνη του για την αποκατάσταση των προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζει, η επαρκής χρηματοδότηση του συστήματος υγείας βάσει των αναγκών του πληθυσμού και αναλογικά με τα ποσά που διαθέτουν τα κράτη σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η παροχή κινήτρων, στις επιχειρήσεις υγείας, για τον ιατρικό τουρισμό, για την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στην υγεία και την συνεχή αναβάθμιση του ιατρικού εξοπλισμού διότι η ιατρική τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία.

Δεν πρέπει να αντιμετωπίσουμε στην μετα - μνημόνιο εποχή την υγεία με ιδεοληψίες αλλά και παροχολογιες και προσλήψεις προσωπικού που δεν χρειάζεται λόγω των 4 εκλογικών αναμετρήσεων του 2019.

Ο Έλληνας ασθενής, μετα από 10 χρόνια ταλαιπωρίας, αξίζει μια καλύτερη ζωή, μια ποιοτική παροχή υπηρεσιών υγείας όπως σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο.

Θα πρέπει να συνδεθεί η χρηματοδότηση με την αποτελεσματικότητα, να εφαρμοσθεί ποιοτικός έλεγχος για όλους τους παρόχους, δημόσιους και ιδιωτικούς, να εφαρμοσθούν τα DRG’s και στα Δημόσια νοσοκομεία και να καθορισθούν ενιαίοι κανόνες λειτουργίας για το δημόσιο και το ιδιωτικό τομέα της υγείας.

 

Σύνδεση



Χρήσιμοι σύνδεσμοι

 

Δημοσιεύσεις