Αναζήτηση Κλινικών

Αναζήτηση για:
Πόλη
Επιλογή Τμήματος

Εξωτερικά Ιατρεία

Πόλη
Επιλογή Τμήματος
Ημέρα εφημερίας

Συνδεδεμένοι χρήστες

Έχουμε 23 επισκέπτες συνδεδεμένους



UEHP News OCTOBER 2013


EUPOPEAN ECONOMY
The Second Economic Adjustment Programme for Greece- Fourth Review – April 2014


EUPOPEAN ECONOMY
The Second Economic Adjustment Programme for Greece- Second Review – May 2013


Health Professional Mobility in a Changing Europe
New dynamics, mobile individuals and diverse responses



Salus index ADWARDS 2017 Βραβεια Επιχειρηματικης αριστειας Στην υγεια, το φαρμακο, την ομορφια

alt


alt


«Υγειονομική μεταρρύθμιση 2017»
Ένα βήμα εμπρός ή πολλά βήματα πίσω;

Άρθρο
του Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιωτικών Κλινικών και μέλους του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων UEHP
κου Γρηγόρη Σαραφιανου


Πρόσφατα, μέσα στο Καλοκαίρι, συζητήθηκε και ψηφίστηκε από την Ελληνική Βουλή ο Νόμος 4486 που αφορά την δημιουργία νέας δημόσιας, κρατικής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και καθορίζει τον τρόπο πρόσβασης των ασθενών στον Ιδιώτη ιατρό, στο ιδιωτικό Διαγνωστικό εργαστήριο, στην Ιδιωτική Κλινική.

Με τον νόμο αυτό εισάγεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο Θεσμός του Οικογενειακού ιατρού, ο οποίος θα είναι ιατρός «τροχονόμος» που θα παραπέμπει στις δημόσιες δομές υγείας. Δηλαδή δεν θα μπορείς να έχεις απευθείας πρόσβαση στον ειδικευμένο ιατρό που έχεις εμπιστοσύνη αλλά μόνο ο οικογενειακός ιατρός θα σε παραπέμπει σε όποιον αυτός κρίνει σκόπιμο.

Δημιουργούνται τα ΤΟΜΥ (Τομεακές Μονάδες Υγείας), δηλαδή πολυιατρεια, κεντρικά διαγνωστικά εργαστήρια και αιμοληπτηρια σε όλη την χώρα (ενώ απαγορεύονται στον ιδιωτικό τομέα) με χρήματα του ΕΣΠΑ που υποτίθεται ότι προορίζονται για αναπτυξιακούς σκοπούς και επαρκούν για 2 μόνο χρόνια.

Ποιος σώφρων πολιτικός δημιουργεί σε ένα κράτος που έχει καταρρεύσει, χωρίς κονδύλια για στοιχειώδεις ανάγκες υγείας, απλά και μόνον από ιδεοληψία, κρατικές δομές υγείας;

Διαθέτουμε, ως χώρα, ένα πλήρες ανεπτυγμένο δίκτυο πρωτοβάθμιας υγείας, εξαπλωμένο σε όλη τη χώρα, το οποίο συνεργάζεται με τον ΕΟΠΥΥ και εξυπηρετεί ΑΜΕΣΑ τους ασθενείς σε ποσοστό που υπερβαίνει το 90%.

Έχουμε ένα διαλυμένο σύστημα δευτεροβάθμιας περίθαλψης (δημόσια νοσοκομεία ΕΣΥ).

Τι πρέπει να γίνει; Συνεχίζουμε στην πρωτοβάθμια περίθαλψη με τον ιδιωτικό τομέα και στην δευτεροβάθμια περίθαλψη, που υπάρχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα, προσπαθούμε να τα επιλύσουμε με  περιστολή δαπανών, συγχώνευση νοσοκομείων, κλινικών και εργαστηρίων, χωρίς καμία απόλυση και με ελεύθερη επιλογή από τους ασθενείς ιατρού και θεραπευτηρίου.

Οι δημόσιες κλίνες νοσηλείας και τα δημόσια νοσοκομεία είναι πολλά για τον πληθυσμό της χώρας. Πρέπει να γίνουν συγχωνεύσεις. Πρέπει να μην λειτουργούν ανταγωνιστικά με τον Ιδιωτικό τομέα αλλά με λογική συνεργειών.

Στην υγεία δεν έχει σημασία εάν ο παροχος που παρέχει τις υπηρεσίες είναι το δημόσιο ή ο ιδιώτης επιχειρηματίας. Σημασία έχει ποιος πληρώνει τις υπηρεσίες, ο ΕΟΠΥΥ, εάν οι τιμές που αποζημιώνει καλύπτουν τα έξοδα νοσηλείας συν ένα εύλογο κέρδος και να εξασφαλίζονται ποιοτικές υπηρεσίες υγείας.

Ο ασθενής μας επιλέγει για την αμεσότητα των υπηρεσιών, την κρίσιμη στιγμή που έχει ανάγκη, την ασφάλεια των επεμβάσεων, την έλλειψη ενδονοσοκομειακων λοιμώξεων, την αποτελεσματικότητα, την σχέση τιμής και αποτελέσματος και τον χρόνο επιστροφής στο σπίτι του και στην εργασία του.

Θέλει ένα χαμόγελο, μια προσωπική σχέση, αναπτύσσει σχέσεις εμπιστοσύνης με την Κλινική, με τον ιατρό, με το νοσηλευτικό προσωπικό.

Το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής, που καταργείται με τον νέο νόμο, θα είναι η ταφόπλακα του ιδιωτικού τομέα.

Η υγεία θα γίνει είδος πολυτελείας, μόνο για τους έχοντες και οι υπόλοιποι θα αναμένουν τις πολύμηνες λίστες αναμονής των οικογενειακών ιατρών και των δημοσίων νοσοκομείων, εάν βέβαια μέχρι τότε επιζήσουν.

Και όμως, τα Δημόσια νοσοκομεία στοιχίζουν στον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη αρκετά δις ευρώ και το κόστος των νοσηλειών είναι πολλαπλάσιο από αυτό στον Ιδιωτικό τομέα. Ποιος όμως πολιτικός θα τολμήσει να το παραδεχτεί και να εφαρμόσει μέτρα που θα αποσκοπούν στην μείωση των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού επιλέγοντας τον ιδιωτικό τομέα; Κανένας.


Πολιτικές που βασίζονται σε ιδεοληψίες και προσπαθούν να στηρίξουν αποκλειστικά τις κρατικές δομές, αγνοώντας τις επιθυμίες και επιλογές των ασθενών, θα οδηγήσουν σε αύξηση των λιστών αναμονής στους Οικογενειακούς ιατρούς και στα Δημόσια Νοσοκομεία. Αυτό θα τροφοδοτήσει την λαϊκή δυσαρέσκεια σχετικά με την λειτουργία τους, όπως έγινε με ανάλογες πολιτικές που έγινε προσπάθεια να εφαρμοστούν την δεκαετία του 1990 σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες.

Μακριά από πολιτικές ιδεοληψίας, το σύστημα υγείας (δημόσιο και ιδιωτικό) χρειάζεται εκσυγχρονισμό και απαιτεί χρηματοδότηση για να είναι βιώσιμο.

Πρέπει να εισάγουμε την ποιότητα και την ασφάλεια των ασθενών στις παρεχόμενες υπηρεσίες, ανεξάρτητα από ποιον κλάδο παρέχονται, πρέπει να εισάγουμε την καινοτομία και να κάνουμε ευρεία χρήση της τεχνολογίας, της ηλεκτρονικής υγείας, να δημιουργήσουμε την ηλεκτρονική κάρτα και τον φάκελο ασθενή.


Να εισάγουμε την διασύνδεση σε πραγματικό χρόνο για όλους τους παρόχους, δημόσιους και ιδιωτικούς, προς όφελος του συστήματος, της κοινωνικής ασφάλισης και πρώτιστα των ασθενών.

Ακόμη, η αποτελεσματικότητα και ο εκσυγχρονισμός του συστήματος μπορεί να επιτευχτεί καλύτερα σε ένα σύστημα που συμμετέχει πληθώρα ανταγωνιστικών παρόχων, μεταξύ των οποίων οι πολίτες μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα, παρά σε ένα σύστημα με την συμμετοχή ολίγων παρόχων που θα δημιουργήσουν καθεστώς ολιγοπωλίου ή ακόμη και μονοπωλίου.

Ο ανταγωνισμός αυξάνει την παραγωγικότητα και την πιο αποτελεσματική κάλυψη της υγειονομικής περίθαλψης, με θετικό αντίκτυπο στη χρήση των διαθέσιμων πόρων.

 

Σύνδεση



Χρήσιμοι σύνδεσμοι

 

Δημοσιεύσεις